Få saker är lika givande för ett företag som en mässa kan vara. Det är det perfekta tillfället att skapa nya leads, presentera företaget och dessutom kanske hitta inspiration för nya idéer.
Vad härligt det skulle vara om det vore så enkelt, men varje mässa är en batalj för att höras, synas och få tillfälle att göra affärer. Konkurrensen är ofta stenhård och det gäller verkligen att stå ut ordentligt från mängden för att bli uppmärksammad. Företaget som besökarna hör och ser mest av, är ofta den som får flest leads till viss del. Givetvis ska du inte bete dig som ett spektakel, men generellt gäller att den som syns bäst även vinner i slutändan.
Det finns vissa riktlinjer du kan följa för att din monter skall få mer uppmärksamhet. Det första är att du bör tänka igenom målet med mässan. Det viktigaste är att du förnyar dina idéer och inte fastnar i gammalt tänk. Montern bör även vara anpassad efter målgruppen. Anpassa dessutom montern efter företagets grafiska profil. Det går alltid att förbättra montern och hur den ser ut. Nästa gång företaget ska vara delaktig i en mässa kan ni förbättra er med detta. Som sagt den som besökarna ser och hör är ofta den som även vinner.